Młodzieżowy Ośrodek Socjoterapii im. Ireny Sendlerowej w Białej

Terapia w Młodzieżowym Ośrodku Socjoterapii im. Ireny Sendlerowej w Białej jest wieloaspektowa. Wychowanki otrzymują pomoc podczas zajęć socjoterapeutycznych i indywidualnych spotkań z psychologiem oraz pedagogiem. Siłą, która pomaga osiągać pozytywne efekty pracy, jest współpraca specjalistów pozwalająca dobrać odpowiednie oddziaływania mające na celu poprawienie funkcjonowania społecznego, zmianę sądów poznawczych, a przede wszystkim ulgę związaną z trudnościami psychicznymi i traumami dziewcząt.

PSYCHOLOG

Praca psychologa w Ośrodku polega przede wszystkim na stałym wspieraniu i motywowaniu wychowanek z trudnościami emocjonalnymi, problemami z respektowaniem norm i zasad życia społecznego. Jest to proces wzmacniania prawidłowych postaw i zachowań z jednoczesną nauką wygaszania zachowań destrukcyjnych oraz nabywania umiejętności odraczania i zastępowania reakcji impulsywnych i nieakceptowanych. Praca terapeutyczna polega również na rozwijaniu i wzmacnianiu zasobów, budowaniu prawidłowego obrazu siebie i świata, eliminowaniu skutków doznawanych urazów emocjonalnych.

Potrzebę pracy z wychowankami określa przede wszystkim Indywidualny Program Edukacyjno – Terapeutyczny. Poza stałą, indywidualną współpracą z wychowankami, psycholog zajmuje się również wspieraniem w procesie aklimatyzacji, w sytuacjach kryzysowych, interwencjami
terapeutycznymi, a także współpracą z kadrą pedagogiczną Ośrodka oraz rodzicami/opiekunami prawnymi wychowanek.
Wychowanki MOS Biała wiedzą, jak ważnym elementem w pracy nad sobą jest rozmowa i chętnie korzystają ze wsparcia psychologa.

PEDAGOG/SOCJOTERAPEUTA

Pedagog czuwa przede wszystkim nad tworzeniem i realizacją Indywidualnych Programów Edukacyjno – Terapeutycznych, ich ewaluacją oraz współpracą z rodzicami/opiekunami prawnymi wychowanek w tym zakresie. Praca pedagoga to również interwencje terapeutyczne w przypadku zaistnienia okoliczności wymagających pomocy.

Socjoterapeuta prowadzi zajęcia socjoterapeutyczne z wychowankami. Oprócz tego jest odpowiedzialny za monitorowanie procesu grupowego w grupach wychowawczych. Zajmuje się diagnozowaniem i rozwiązywaniem trudności w pracy grupowej.

Zobacz również